Celosvětová pandemie covidu-19 má za následek mnoho smutných důsledků. Jedním z nich je také omezení provozu či úplné uzavření restaurací a jídelen s denním provozem. Celý gastro segment tak zasáhla krize, a propad tržeb je pro řadu podniků přímo likvidační.
Ovšem ne všechny firmy pohybující se v tomto odvětví zažívají krach. U služeb zabývajících se rozvozem jídla nastal naopak obrovský boom. Restaurace ve snaze bojovat o přežití se často staly plně závislé právě na rozvozu jídel a výdejních oknech. Avšak ne každá restaurace je schopna si zajistit vlastní řešení objednávek a on-line prodeje, a tak se podniky začaly hromadně obracet na nejrůznější zprostředkovatele.
Trend rozvozu jídla a potravin obecně můžeme sledovat i mimo segment restaurací. Obchodní řetězce dnes již běžně mají vlastní systém rozvozu. Jistě znáte službu iTesco od stejnojmenného řetězce, nebo službu Rohlík.cz, která rozvozy pro řetězce zprostředkovává.
Vraťme se však zpět k restauracím. Věděli jste, že provize a odměny zprostředkovatelům rozvozu jídla mohou dosáhnout až desítek procent z tržby? Každý zprostředkovatel má rozdílné podmínky, ale není výjimkou, že se restauratéři musí podělit až o výši 30 %. Cena je včetně DPH, tedy se ještě o tuto částku ponižuje.
Zkusme uvést ilustrační příklad. Když restaurace připraví oběd za cca 120 korun, za který vy zaplatíte něco přes 200 Kč, zjistíte, že restaurace vaří nakonec téměř za náklad. Tichou nadějí jsou pro ně pouze větší a hromadné objednávky, které však ne vždy kompenzují ztráty z jídel prodávaných jednomu strávníkovi.
Žádný podnikatel nechce nechat takovou situaci jen tak být, a tak restaurace postupně hledají řešení, jak si odbavit své objednávky bez zprostředkovatelů. Řada z nich má sice stálou klientelu či klientelu, která na požádání objednává více, co však nemají, je prodejní e-shop, který by tento problém vyřešil.
Zkouší proto nejrůznější e-commerce řešení, snaží se vytvářet si e-shopy na míru nebo za nájemné. To vše ale většinou znamená zdlouhavý proces a čas restauratérů, kteří ho již tak nemají na rozhazování.
Ve spojení s několika restauracemi a pizzeriemi vznikl projekt jidlobezprovize.cz, který si klade za cíl vrátit tržby zpět restauracím.
Díky službě e-Účto mají restaurace možnost si vytvořit jídelní lístek, který mají na své vlastní internetové adrese. Zdarma jim poskytneme hosting (prostor) pro webové stránky, pokud nemají svůj vlastní. Na této jednoduché stránce si vyvěsí svůj jídelní lístek, který je napojený na objednávky v e-Účtu.
Pokud si zákazník objedná oběd, e-Účto mu vygeneruje platební stránku, kde může zaplatit třeba QR platbou či zrychlenou platbou. Tento typ plateb je velmi rychlý, celý proces se odehrává v řádu vteřin, maximálně minut.
Kuchař restaurace pak obdrží notifikaci o nové objednávce (zapípá mu telefon), podívá se na počítači (či telefonu) na novou objednávku a pustí se do přípravy jídla.
Peníze jdou přímo na účet restaurace, které díky tomu neplatí žádné provize zprostředkovatelům. Nemusí nikoho žádat o výplaty tržeb. Pokud mají restaurace zájem, mohou si na platební stránku umístit i platební bránu, kterou si nasmlouvají přímo s bankou (rádi jim v tom pomůžeme). Akceptace platebních karet pak obchodníka vyjde okolo jednoho až jednoho a půl procenta. A to je obrovský rozdíl oproti tomu, co musí nyní platit zprostředkovatelům.
K využívání služby jidlobezprovize.cz je nutné mít aktivní Enterprise účet služby e-Účto ve výši 500 Kč/měsíc. Při roční platbě získáváte navíc slevu 20 %. Neplatíte ani za aktivaci, ani za provoz webové stránky s jídelním lístkem.
Pošlete prosím požadavek na e-mail office@digitalpayments.cz nebo nám zavolejte na telefonní číslo +420 777 698 352.
Jakmile vyřídíme vaši žádost o aktivaci, rovnou službu aktivujeme a domluvíme se na způsobu napojení.
Blahopřejeme. Potřebujete-li radu, můžete se kdykoli obrátit na naši zákaznickou podporu. Rádi si s vámi popovídáme e-mailem, na živém chatu, na Facebooku nebo po telefonu.